• International Exhibitions, Expositions Universelles and World Fairs: 1851-2005

    A Bibliography.
    This bibliography grew out of the recognition that research on the history of international exhibitions and world’s fairs is burgeoning and that sources on the topic have proliferated enormously in recent years. As a consequence, the field has grown tremendously and now involves disciplines as diverse as History, Cultural Geography, Urban Studies, Art History and the History of Architecture, among others. This development, however, has made it increasingly difficult to find appropriate research sources. It is hoped that this bibliography will aid in that process.
    www.csufresno.edu/library/subjectresources/specialcollections/worldfairs/ExpoBibliography3ed.pdf

  • Làmpades dissenyades per Marià Fortuny

    L’estudi de disseny ubicat a la ciutat de Venècia, produeix les làmpades de seda,

    de Marià Fortuny. Accediu al recurs web <https://www.fortunyshop.com/fortuny-lamps/>

    Continuar llegint

    L’estudi de disseny ubicat a la ciutat de Venècia, produeix les làmpades de seda,

    de Marià Fortuny. Accediu al recurs web <https://www.fortunyshop.com/fortuny-lamps/>

  • Les expositions universelles

    De 1851 à nos jours, à Paris, New York, Montréal…, les expositions universelles et internationales ont laissé de belles traces de leur passage; comme la tour Eiffel, l’atomium, space needle…..
    Instaurées à leur debut pour être la vitrine du progrès technique, et pousser différentes nations à surencherir par la démesure; aujourd’hui même si ces nations continuent à rivaliser sur l’originalité ou l’esthétisme de leur pavillon, les expositions sont axées sur des thèmes communs (les océans, l’image….).
    Mais hier comme aujourd’hui, les expositions universelles ont aussi contribué à presenter l’art et la culture des pays participants.
    http://worldfairs.info/

  • Museu Virtual de la Història de la Planxa

    Estudi i evolució de la planxa al llarg del temps. Consulteu recurs digital.

     

    Continuar llegint

     

  • Palazzo Fortuny. Venècia.

    L’actual seu del Museu Marià Fortuny i Madrazo fou construida per Benedetto Pesaro a mitjans del s. XV. Es tracta d’un edifici ampliat i reformat al llarg dels segles. Després de la mort de Fortuny (1949) el Comune di Venezia va adquirir l’edifici com  a Centre de Cultura en relació amb l’art, però no va ser fins a  la mort de la seva vídua (1965) que el va convertir en Museu Marià Fortuny i Madrazo. Segueix intacta la seva biblioteca, mobiliari i objectes. Preciosos volums d’art i tècnica. Les col.leccions de pintures, teixits i làmpades de l’artista són un testimoni de l’escena internacional artística i intel.lectual a cavall del s. XIX i XX.

    Continuar llegint

    L’actual seu del Museu Marià Fortuny i Madrazo fou construida per Benedetto Pesaro a mitjans del s. XV. Es tracta d’un edifici ampliat i reformat al llarg dels segles. Després de la mort de Fortuny (1949) el Comune di Venezia va adquirir l’edifici com  a Centre de Cultura en relació amb l’art, però no va ser fins a  la mort de la seva vídua (1965) que el va convertir en Museu Marià Fortuny i Madrazo. Segueix intacta la seva biblioteca, mobiliari i objectes. Preciosos volums d’art i tècnica. Les col.leccions de pintures, teixits i làmpades de l’artista són un testimoni de l’escena internacional artística i intel.lectual a cavall del s. XIX i XX.

12